Teamvikaren

Kundeudtalelser eller testimonials på film er fantastiske i B2B markedsføring. De giver et produkt eller en service troværdighed. De virker som det mund-til-mund eller mund-til-øre kit, der bærer troværdighed med sig.

Vi har i Click Film lavet mange kunde-cases, der har nogen lunde dette indhold:

  • Kunden fortæller om et problem i forretningen, man skulle have løst.
  • De beskriver den løsning, de har fundet hos X-firma.
  • De fortæller, hvad det har givet dem af fordele at bruge netop dette produkt eller denne service.

Og laver man interviewet godt samt tilsætte fortællende billeder + evt grafik, så har man en god case på 1-2 min.

Vi mødte en udfordring, da vi ville lade et kundeinterview indgå i en reklamefilm for TeamVikaren. For hvordan koger man ovenstående ned til ca 6-7 sekunder?

Se filmen her

Det værste jeg kunne forestille mig var at lave noget ultra-kort, der virkede indstuderet. Jeg har set eksempler på reklamefilm, hvor man ser såkaldte kunder udtale sig om for eksempel vaskepulver, hvor det mest af alt ligner skuespillere, der lirer en replik af, der er skrevet af en tekstforfatter på et reklamebureau. Så går hele ægtheden og autenciteten fløjten, og kundecasen mister sin værdi.

Da vi så skulle lave optagelserne, havde jeg på forhånd sikret mig, at kunden vitterligt var meget tilfreds med den service, han havde fået fra TeamVikaren. Og han kunne fortælle.
Vi lavede interviewet, men for at være sikre på at have noget, der kun varede 6-7 sekunder, så tog vi en sætning ud, som interviewpersonen havde sagt, og spurgte ind til den flere gange til vi var sikre på, at vi havde optagelsen i kassen.

Det virkede, og både interviewpersonen og vi, kunne stå inde for resultatet.

Se filmen her