• Når du skal kommunikere på film, så er hovedopgaven næsten altid at skære ind til benet. At fortælle det vigtigste og lade resten være. Det er opgaven i mange virksomheders kommunikation.

Udfordring: DANVA ville kommunikere dens nye strategi i en film.

DANVA er en forening af danske vandselskaber, der kort sagt arbejder for, at vi får rent drikkevand, kommer af med vores spildevand og kan klare de udfordringer miljøet stiller.

En meget vigtig samfundsmæssig opgave og derfor har arbejdet med DANVAs fremtidige startegi 2016 – 2020 også fået fuld opmærksomhed fra medlemmerne i mere end et år.

Men hvordan koger man en strategitekst på 25 sider ned til få minutter på film? Hvordan får man essensen af flere hundrede timers møder, debatter, workshop for medlemmer kogt ned. En Maggi-terning af koncentrat.

Interview er rigtig godt til formidling og virker ofte bedre og mere direkte end en speak, der bliver læst op. Her er de i kombination for at lave en fortælling med en rød tråd igennem.