TeamEffect er et HR-værktøj til virksomheder. Et digitalt hjælpemiddel til at skabe arbejdsglæde og følge med i medarbejdernes ve og vel. Men som med mange andre tjenester, så kan det være svært at forklare, hvordan det bruges i dagligdagen og hvordan det lige er, det fungerer.

Derfor lavede vi denne film for TeamEffect, hvor medarbejdere og ledere på Aalborg Universitetshospital, fortæller om deres erfaringer med TeamEffect. En lille film, der samtidig har det, jeg som journalist vil kalde en god historie, da sygefraværet på afdelingen er faldet med 70%. Se filmen her:

Jonas Bruun Nielsen fra TeamEffect vil bruge filmen til at tiltrække nye kunder:

“En kundecase er et fantastisk middel for os til at vise, hvilken betydning TeamEffect har for de medarbejdere og ledere, som bruger værktøjet i dagligdagen”, siger Jonas Bruun Nielsen. Han glæder sig over, at TeamEffect i dag har et godt salgsredskab:

“For os betyder videoen en styrket mulighed for at vise kommende kunder potentialet i vores produkt. Det er guld værd i salgssammenhænge, fordi videoen er pålidelig og let at fordøje”, siger han.

Det var vigtigt for ham, at medarbejdere og ledere skulle fortælle med deres egne ord. Det skulle komme fra hjertet og være ærlig, som han sagde.

“Både vi og Aalborg Universitetshospital er tilfredse med resultatet. Videoen er ærlig, indlevende og velproduceret. Den illustrerer hvad TeamEffect er og hvilket udbytte kunden har oplevet”, siger Jonas Bruun Nielsen.

Tips til en god kundecase:

  • Sørg for at interviewpersonerne er grundigt informeret om, hvad de stiller op til.
  • Interviewpersoner skal fortælle med deres egne ord, ikke fra manuskript.
  • Dækbilleder skal fortælle historien. Vise, hvordan man bruger produktet.
  • Musik og klipning skal understrege stemning i filmen.

Kvaliteten af interviewene er altafgørende for, om en kundecase virker ægte eller ej. Det virker, når det kommer fra hjertet som han sagde. Også når du sælger B2B-løsninger til direktører.

De bedste hilsner

Mikael Johnsen