Jeg var til møde med marketingschefen i en større dansk virksomhed, der producerer legetøj. Og sammen med et lille suk henover kaffen, sagde han:

“Vi har fået lvet den her film, men vi synes, den er lidt for lang og upræcis”.

Jeg har ikke marketingschefens uddannelse indenfor netop marketing, men jeg ved noget om film og om, hvordan man forenkler sit budskab i en film. Og jeg ved hvor vigtigt, det er at være klar i sit budskab, når konkurrencen om opmærksomhed er hård på nettet og sociale medier.

I dette tilfælde kom han selv med svaret:

Vi skal bare vise, hvor glade børn er for at bruge det.

Det er opgaven i sin enkelhed

Måske også din:

Ved dine kunder, hvor let det er at bruge jeres produkt?

Viser I, hvilken værdi jeres produkt skaber?

Lige netop det kan man godt fortælle på en indviklet måde med lange forklaringer, eller med en animationsfilm elller med skærmoptagelser eller noget helt fjerde…og som i dette tilfælde en alt for lang film.

Faktum er bare, at meget ofte er en kundecase det letteste måde at få det budskab frem på. Og det skal ikke blot være en skriftlig kundecase. Her er det, at film kan formidle ægte begejstring, der sælge budskabet samt vise sammenhænge i billeder, hvor den skriftlige case kommer til kort.

Vi har produceret en kundecase for EG, der viser hvordan håndværkere arbejder med en app, som hjælper med at holde styr på timeforbrug, projektstyring, økonomi mm.

Det underliggende IT-program er meget komplekst og på ingen måder let at forstå. Men for dem, der bruger det, er det let at forstå. Se hvordan her:

Jeg kan så godt li hans bemærkning om, at selv Jørgen på 60 kan finde ud af det. Det ville man aldrig skrive i en produktbeskrivelse. Men han siger det bare, og det er med til at give kundecasen autencitet.

Spørg dig selv: Ved vores kunder, hvor let det er at bruge vores produkt?

Hvis ikke så fortæl det i en kundecase. Og bliv ved med at fortælle det på jeres website og på sociale medier.

Læs mere om kundecases og se eksempler her

Ring og lad os tage en snak om udvælgelse af din bedste kunde på 22393490

eller mal: mikael@clickfilm.dk