En kundecase på video er enkel og troværdig markedsføring

I Click Film er vi eksperter i at lave kundecases på video. En videocase, der sælger dit produkt og dit brand. En kundecase er din virksomheds aktive ambassadør overfor nye kunder.

Vi laver et interview, der får casepersonen til at fremstå klar og autentisk. Ingen oplæsning eller flakkende øjne. Klar tale fra din kunde, der kan inspirere nye kunder til din forretning.

Processen i en kundecase på video er enkel. Spørg din bedste kunde, om de vil stille op til et kort interview (de siger ofte ja). Send kundekontakten til os med kort brief på indhold, og så klarer vi resten. Se eksempler fra forskellige virksomheder her på siden:

 
 

Lunar Bank kundecase, produceret for Upodi.

Casefilm on the go. Vi kører med en sælger fra WAOO for at vise, hvordan hun bruger Mileage Book. Produceret for Mileage Book, 2019.

Læs mere: Sådan bruger Mileage Book kundecases

Hvordan får man kunden til at deltage i en case video?

Det er selvfølgeligt vigtigt, at det er en rigtig god kunde, som har været glad for jeres ydelse eller produkt. Så er det også vigtigt at vise, at man har en klar plan for både optagelser og interview til en case video, så kunden kan se sig selv i det.

Vi spilder ikke din kundes tid. Kunden skal max bruge 1-2 timer på interview og optagelser. Vi hjælper din kunde godt igennem interviewet, er professionelle og sørger for en god oplevelse. Det er derfor virksomheder som Jyske Bank, Universal Robots, Mobile Industrial Robots igen og igen tør betro os at lave case videoer ude hos deres kunder.

Du er velkommen til at komme med ud på optagelse hos din kunde, men det er ikke et must. Vi varetager hele processen og laver interviewet til din case video. Det eneste du skal gøre er at sende et kort brief på, hvad din kunde skal sige. Her er en øvelse, der hjælper dig til at stille de rigtige spørgsmål til dine kunder: Se guiden lige her.

Videocase Bog & Ide, produceret for iPaper 2021.

Kundecase med speak, produceret for Mobile Industrial Robots, 2020. En speak kan tilføre en case mere information og værdi:

Læs mere: Skal du bruge speak eller skal interview stå rent?

Kundecase Byggeriget produceret for EG.

Derfor bruger EG korte og enkle cases

processen for en testimonial?

  1. Du spørger din kunde, om vedkommende vil deltage (de siger oftest JA DA)

  2. Du sender brief til mig på, hvad de skal sige (3-4 bullets er også fint) + jeres logo..

  3. Vi laver optagelse ude hos din kunde, interview og dækbilleder, der fortæller historien..

  4. Efter en uge modtager du udkast til fiks og færdig testimonial med musik og logo.

  5. Retterunde, endelig godkendelse hos dig og kunden.

  6. Klar til brug på LinkedIn, Facebook i nyhedsbreve og på websitet.

Når man spørger kunden, om han eller hun vil stille op til interview, så er det vigtigt at huske, at de selvfølgelig skal afsætte lidt tid til det. Men på den anden side, så kan kunden ofte også bruge videoen til noget i deres markedsføring. Så begge parter kan få noget ud af at deltage i en testimonial.

Kært barn har mange navne: Testimonial, kundecase eller referencefilm. Det dækker det samme: En af de mest effektive måder at tiltrække nye kunder på.








Hvad siger vores kunder om testimonial film?

 

“Vores testimonial film er blevet helt fantastisk. Den røg direkte på forsiden af vores website. Jeg er sikker på, at filmen vil bakke vores sælgere op, så de har nemmere ved at sælge os som virksomhed.”

Johnny Hansen, iAdvice, Visma Konsulent

“Vi bruger Mikael Johnsen/Click Film til flere ting, men han er især skarp til at lave testimonial film for Jyske Bank. Mikael er fremragende til interview og vinkling, så vores cases fremstår klart og let forståeligt”.

— Lasse Høgfeldt, Jyske Bank, Kommunikationsdirektør

Hvordan kommer vi i gang med en kundecase?

Du ringer til mig på telefon 22 39 34 90 eller skriv til mikael@clickfilm.dk

Du er også velkommen til at ringe, hvis du vil have lidt sparring på, hvilken type kunde, der vil være god til en kundecase.

 

Den vigtige forberedelse af et case interview

Jeg har igennem mine mange år som journalist på DR og TV2 lavet flere hundrede interview til nyhedshistorier, magasiner og dokumentarprogrammer. Forberedelse af spørgerammen og den personlige briefing af interviewpersonen på location er absolut afgørende for et vellykket case interview.

Som i eksemplet her, der er lavet på Aalborg Universitetshospital for TeamEffect. TeamEffect laver en app til timeregistrering, og de villle gerne have flere case interview af deres brugere.

De medvirkende sygeplejersker og ledere blev briefet om spørgsmål på forhånd både skriftligt og over telefonen. Men derudover er det vigtigt at guide og hjælpe dem i forberedelsen, inden kameraet tændes og interviewet går i gang.

Det er interviewerens ansvar, at det bliver et godt interview, hvor personen både er levende og fremstår klar i sin fortælling. Øjenkontakt, aktiv lytning og opfølgende spørgsmål er vigtigt. Det er også vigtigt, at man laver case interviewet et sted, hvor personen føler sig tryg og tør fortælle.