Employer branding film med fuldt fokus på medarbejderne

Det kan være en stor fordel at have flere deltagere som medvirkende i en Employer Branding film. Det skaber liv og giver budskabet mere tyngde, når flere udtaler sig. Og dermed kan budskaberne i filmen være med til at tiltrække nye medarbejdere til virksomheden.

Men ofte kan det være svært at samle flere medarbejdere, hvis ikke optagelserne foregår på virksomheden. Da vi planlagde denne Employer Branding film for IT-virksomheden, Nobly, forberedte vi optagelserne på virksomheden, så hver medarbejder blot skulle bruge ca 15 minutter på at deltage i et interview.

Fuldt fokus på medarbejderne/motivet

Optagelserne skulle foregå i et mødelokale. Men for skabe et eget lille univers, hvor der var fuldt fokus på medarbejderen, deres mimik og deres ord, så valgte vi at lukke alt lys ude med et stort bagtæppe, og dermed lave et lille filmstudie, som vi selv kunne lyssætte:

Employer Branding film produceret for Nobly, 2022.

Det tog en times tid at gøre klar til optagelserne, og det var effektivt, da vi gik i gang med interview af medarbejderne, der kunne gå lige ind og sætte sig i stolen. Det skulle foregå på engelsk, og de havde på forhånd modtaget et kort brief på spørgsmål.

Hvordan er arbejdskulturen?

Det er vigtigt at komme omkring, hvordan det er at arbejde på stedet, hvordan arbejdskulturen er? Der blev spurgt ind til medarbejdernes job og hvilke udfordringer og muligheder arbejdspladsen giver. Medarbejderne kom fra forskellige funktioner, fordi Nobly ønsker at tiltrække flere forskellige nye profiler til virksomheden.

Vi valgte det minimalistiske sort-hvide look, så tøj og farver ikke ville stjæle billedet. Det giver fuldt fokus på medarbejderne og det, de fortæller.

Se flere eksempler på Employer Branding film her.


Forrige
Forrige

Undgå bøvl med redigering: Prof klip af mobilvideo

Næste
Næste

Sådan forbereder du din kunde på en testimonialvideo