Tips til din tale direkte til kameraet

Hvis du planlægger at tage til en messe eller et andet erhvervsarrangement, så overvej lige at lave video, mens du er der. Ikke en stor forkromet film, der fortæller det hele om dig og din virksomhed, eller den lange film, der introducerer alle de produkter, du tilbyder.

Nej, en eller to korte videoer, der får dine kunder til at tænke: "Det er lige ham eller hende, jeg skal arbejde sammen med" eller "Det er lige det produkt, jeg har ledt efter".

Hvorfor? Tre gode grunde:

  • Din elevator-tale er top-tunet (forhåbentlig) og klar på tungen.

  • Du er personligt klar til at være udadvendt og på.

  • Der er aktivitet på en messe eller til et erhvervsarrangement, så der er god mulighed for at lave dækbilleder.

Her er huskelisten til at lave en brugbar præsentationsvideo:

  1. Brug et kamera med en ekstern mikrofon (lydniveau er generelt højt, så du SKAL bruge ekstern mikrofon).

  2. Sæt kameraet i øjenhøjde på et stativ.

  3. Fortæl så på max 1 min, hvordan du hjælper dine kunder og hvorfor de skal vælge dig.

  4. Smil, slap af, vis overskud.

Bagefter har du et enkelt take, som du kan up-loade til YouTube. Der kan du bruge YouTubes klippeværktøj til at rette klippet til. Og det er det. Så har du en fin lille video, som du kan bruge i dit salgsarbejde.

Skal der gøres noget ekstra ud af optagelserne, eller vil du gerne have sparring på dit indhold, så er du velkommen til at ringe eller skrive.

Læs mere om, hvordan du kan bruge film- og videomarkedsføring i din virksomhed

Forrige
Forrige

Tyveri eller kreativt genbrug i reklamefilm?

Næste
Næste

Case: nye muligheder for brug af video i onlinekursus