EN PROFILFILM ER DIN VIRKSOMHED GJORT LEVENDE

En præsentationsvideo er en visuel præsentation af din virksomhed. Vi bruger de filmiske virkemidler til at få de besøgende på dit website til at huske jeres virksomhed. Forstå jeres ide. Opleve jeres kundeservice. En præsentationsfilm eller profilfilm viser alt det, du ikke lige kan beskrive med ord på websitet.

En profilfilm kan også være en filmisk beskrivelse af virksomhedens brand. Vi sætter os ind i jeres budskab og jeres målgruppe, når vi udarbejder manuskript til en profilfilm. Virksomhedspræsentationen kan bruges ude til præsentationer, på websitet eller sociale medier.

Virksomhedspræsentation produceret for Hama, 2021.

Se flere af vores videoer herunder

Præsentationsfilm i forbindelse med international konference. Produceret i samarbejde med Visit Aarhus, Region Midtjylland, Aarhus Universitet, 2018.

Virksomhedspræsentation produceret for Aarhus Universitetshospital, 2018.

PROFILFILM EFTER MANUSKRIPT:

At lave en perfekt præsentationsfilm eller profilfilm starter med ét spørgsmål: Hvad? Hvad adskiller dig og din virksomhed fra de andre? Hvad er det kunderne så gerne vil have hos lige præcis dig? Det mødes vi til en grundig snak om.

Ofte kan det være en god ide at overveje, om det er en profilfilm, der skal fortælle det hele, eller om man med fordel kan dele materialet lidt op og laver flere film. Måske præsentationer af flere afdelinger eller funktioner i virksomheden.

Efterfølgende skriver jeg ideerne sammen til et manuskript. Et visuelt dokument med angivelse af visuelt indhold, lyd og udkast til speak. Det gør jeres profilfilm mere håndgribelig. Derefter planlægger vi sammen hvor og hvornår der skal optages. Og vi finder ud af, hvem der skal medvirke og, hvordan de skal briefes.

Efter optagelserne går der typisk en uge, så modtager du første udkast til film, som du kan komme med rettelser til.

En stemningsfuld lille virksomhedsvideo, der igennem video og klipning fortæller historien om et kreativt bureau.

Få et tilbud

Overvejer du en reklamefilm eller kundecase til jeres markedsføring?

Udfyld felterne nu og få et tilbud:

Reklamefilm og profilfilm til virksomheder

Mikael Johnsen

EN PRÆSENTATIONSFILM FOR ARLA IT/ARLA FOODS

I Click Film har vi produceret denne virksomhedsvideo for Arla IT (IT afdelingen i Arla Foods).

Det var en virksomhedsvideo, der skulle beskrive Arla som virksomhed med de forskellige produkter og brands samt fokusere på, hvilken rolle IT spiller i en stor, moderne mejerivirksomhed. Målgruppen var særligt IT-udviklere baseret i udlandet.

I samarbejde med Arla udarbejdede vi et manuskript, der dækkede de vigtige dele af produktionen og fik lavet aftaler om besøg på mejerier og flere afdelinger af virksomheden.

Et af de særlige forhold, der skulle fokuseres på var, at mælkeproduktion ikke kan sættes i stå, imens man for eksempel implementerer ny IT.

Virksomhedsvideoen er selvfølgelig indtalt på engelsk. Manuskriptet er i første omgang skrevet på dansk, og da den endelige film var færdig, blev det oversat og speaket på engelsk.

Videocase Bog & Ide, produceret for iPaper 2021.

“Click Film har været meget lyttende og forstående i forhold til vores virksomhed. Selv om jeg personligt har set den film rigtig mange gange, så får jeg stadig gåsehud, når jeg ser den. Det har været rigtig godt.”

— Henrik Brinch, Afdelingsleder, Idealcombi

SPØRGSMÅL, DER KAN HJÆLPE DIN PROFIL- ELLER PRÆSENTATIONSFILM

Hvor skal videoen vises?

Er det på hjemmesiden, som en reklame, på en messe, film til sociale medier eller i et nyhedsbrev? Måske en film, der kan bruges flere steder.

Det er vigtigt at gøre sig nogle tanker om, hvor filmen skal vises, fordi det giver et fingerpeg om form, indhold og varighed. En profilfilm til websitet må gerne være kort og enkel i sit budskab, hvorimod en film til et nyhedsbrev i nogle tilfælde gerne må være længere og gå mere i dybden med indholdet. Det afgørende er, hvor du møder seerne (dine potentielle kunder) og hvad de skal have ud af din film.

Hvem er målgruppen og hvordan ser de filmen?

Her er det også afgørende, hvor dine potentielle kunder er I deres kunderejse. Er det opmærksomhed om jeres produkt, så vil en kort video med en fængende indhold være bedst. Hvis de kender til jeres brand og virksomhed og for eksempel har skrevet sig op til et nyhedsbrev eller følge jer på sociale medier, vil de være mere tilbøjelige til at blive hængende til en længere film, fordi de kender til jer.

Der er også forskel på, hvilket mode modtageren er i. Hvis det for eksempel er en sælger, der har en film med ud til et kundemøde, eller filmen vises som en del af en præsentation, så er der en skærpet opmærksomhed fra begyndelsen. Derimod skal der måske nogle andre visuelle greb til at fange seernes interesse, når denne er på farten og sidder med mobilen på en togtur eller I bussen.

Form og indhold:

• Kan een film fortælle jeres budskab, eller er du bedst tjent med at splitte indholdet op i flere små film?

• En animationsfilm, der forklarer processer og viser sammenhænge?

Overvej form og indhold til din film. Hvilke budskaber skal formidles og hvordan? Er det jeres særlige kunderservice, der skal fortælles om? Er det et specielt produkt, der skal i fokus?

Og hvordan kunne du tænke dig, at det bliver formidlet? Med en professionel speak, bullets der kommer ind over billeder og fortæller en historie. Kan man lade interviewpersoner fortælle? Måske er det igen en blanding men overvej filmens hovedbudskab nøje.

HVORDAN KOMMER VI I GANG MED EN PROFIL FILM ELLER EN VIRKSOMHEDSPRÆSENTATION?

Lad os sammen vende den gode ide. Du kan ringe til mig på telefon 22 39 34 90 eller skriv til mikael@clickfilm.dk

Du er også velkommen til at ringe, hvis du vil have lidt sparring på, hvordan vi formidler lige præcis din ide med en film.