Kundecase: Hvad skal du spørge dine kunder om?

Jeg vil gerne vise dig, hvordan du finder ud af, hvad du skal spørge din kunde om i en testimonialvideo eller kundecase, som jeg også kalder dem.

Når man laver en kundecase på video, så er det vigtigt, at kunden får formuleret sig rigtigt, så man dækker kundens oplevelse og den samtidig står stærkt på video. Derfor er de spørgsmål, som man stiller vigtige. Det er dem, der sætter vinklen på interviewet.

Øvelse:

  1. Forestil dig de to vigtigste ting, som du gerne vil høre din kunde sige.

  2. Formuler derefter to spørgsmål, så du får lige præcis de ord frem.

Det der er vigtigt er, at du filtrerer lidt i alle de informationer, du har om din kundes brug af jeres service. Er det vigtigste for kunden, at han/hun:

  • Får en mere effektiv måde at arbejde på.

  • Får værktøjer til at gøre hverdagen lettere.

  • Sparer tid, penge, timer ved at benytte jeres service.

  • Er helt vild med jeres kundeservice.

  • Allerede har anbefalet jer til andre.

Det er denne lille øvelse, som jeg altid laver, før vi tager ud på optagelse. Den sikrer to ting: At man får spurgt ind til det, som kunden kan stå på mål for. Og at man får spurgt ind til det essentielle og ikke spørger i øst og vest og spilder hinandens tid.

På den måde kan du få en kundecase, der kommer til at virke troværdig og autentisk, og den vil være med til at tiltrække nye kunder, når du bruger den på jeres website eller på sociale medier.

Forrige
Forrige

Hvordan kan speak styrke en kundecase?

Næste
Næste

Employer branding: Skaf de rigtige medarbejdere med video