Vigtigt valg af caseperson til interview i kundecase

FarmDroid er en dansk robotvirksomhed indenfor landbrugsrobotter. Drevet af nogle unge, dygtige iværksættere, der har opfundet en virkelig bemærkelsesværdig soldrevet så- og lugerobot. Den kan med gps-teknologi så og luge imellem rækkerne på især øko-marker, hvor man ikke kan bruge sprøjtemidler som i konventionel landbrug.

Se mere om FarmDroid her

Da vi skulle producere en casefilm for FarmDroid, var især deres udvælgelse af caseperson vigtig. De ville bruge en landmand tæt på de markeder, de skulle ud på. Og han var særligt udvalgt, fordi han var kendt og respekteret blandt store, økologiske landbrug i Europa. Og endelig var han 100% glad for sin investering i FarmDroid robotten.

Så Victor Krøyer, Malene Grouleff fra Grouleff Communications og jeg satte os i bilen og kørte til Magdeburg 625 kilometer sydpå.

De havde kunder tættere på Danmark og hovedkontoret i Vejen. Så de overvejelser, de gjorde sig om udvælgelsen af casestory fortæller lidt om, hvad den perfekte case er:

  • En 100% tilfreds kunde, der kan se sin investering tjent hjem på kort tid.

  • En kunde, der har stor respekt i markedet, som andre kan identificere sig med.

  • En kunde, der ligger tæt på de markeder, hvor man vil markedsføre sig (her i bl.a Tyskland og Frankrig).

  • En interviewperson, der kan fortælle personligt med egen ord, som ikke behøver et talepapir.

IMG_8381 2.JPG

Behind the scenes

Victor Krøyer på landbrugsmaskine med salgschefen fra FarmDroid , Eddie Pedersen, som chauffør:-)

Læs mere om vores kundecases og se eksempler her

Forrige
Forrige

R8dio: Det er en anden tid nu

Næste
Næste

Tyveri eller kreativt genbrug i reklamefilm?